.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعال شدن کد ٧٢۴ ویژه بیماران سکته حاد مغزی در آمل
رئیس بیمارستان امام خمینی آمل از فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته حاد مغزی با کد ٧٢۴ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، دکتر فرزاد قاسمی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) آمل با اعلام فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته مغزی-کد ٧٢۴ در این شهرستان، گفت: با این کد در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته به بیماران سکته مغزی در این بیمارستان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

او افزود: با اجرای کد ۷۲۴، بیماران مشکوک به سکته حادمغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به‌صورت ناگهانی می‌شوند در فرآیندی تعریف شده به‌طور مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت دارو‌های خاص (ترومبو لیتیک) که عروق مغزی را باز می‌کند می‌توان از عوارض سکته مغزی و اختلال کارکرد، ناتوانی و معلولیت ناشی از آن کاست.

قاسمی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در اجرای کد ۷۲۴ زمان طلایی رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو است، گفت: بیمار در فاصله چهار تا شش ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی با تجویز پزشک متخصص درمان اجرایی سکته مغزی بر اساس پروتکل‌های کشوری و جهانی داروی ترومبولیتیک (ضد لخته خون) را دریافت می‌کند.

او با اشاره به اینکه سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی در جامعه است که عارضه آن موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود، افزود: با فعال شدن این کد در بیمارستان امام خمینی خدمات به بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی آمل با تاکید بر اینکه همراه فرد بیمار به محض مشاهده علایم سکته باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، گفت: با حضور تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و تشخیص سکته مغزی بلافاصله کد ۷۲۴ اعلام می‌شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.